Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου

Σχολή : Μονάδα Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
Θέση : Διευθύντρια

Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Διεύθυνση Αλληλογραφίας
Nicosia
Κύπρος

22559584 22559584

Ηλεκτρονική Διεύθυνση: P.Chatzipanagiotou@euc.ac.cy P.Chatzipanagiotou@euc.ac.cy

Προφίλ

Η Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Παιδαγωγικής, καθώς και Διδακτορικού Διπλώματος στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Επίσης κατέχει το Ευρωπαϊκό Δίπλωμα στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση και το Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης στην «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Έχει εργαστεί ως Ειδική Επιστήμονας στη βαθμίδα του Λέκτορα στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Θεσσαλονίκης. Από το 2004 έως σήμερα είναι Καθηγήτρια Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στη θεματική ενότητα «Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων». Από το 2008 έως το 2012 εργάστηκε ως Καθηγήτρια Σύμβουλος στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Συμμετέχει ως επιστημονική συνεργάτιδα και αξιολογήτρια σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και διδάσκει ως επιμορφώτρια σε πολλά προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών και στελεχών της διοίκησης. Από το Σεπτέμβρη του 2008 εργάζεται ως Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Διοίκησης στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις διαδικασίες του προγραμματισμού, της αξιολόγησης και της λήψης αποφάσεων, στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς, στην εισαγωγή καινοτομιών στα σχολεία, στη σχολική βελτίωση  και στη ΔΟΠ. Έχει δημοσιεύσει τέσσερα βιβλία, άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά και συμμετέχει με εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια.

Δημοσιεύσεις

  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2000) «Ο προγραμματισμός των δράσεων της σχολικής    μονάδας: παραδείγματα εφαρμογής» στο Ζ. Παπαναούμ (επιμ.): Ο προγραμματισμός του έργου της σχολικής μονάδας, Θεσσαλονίκη, σ. 59-66.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2001) «Ο ενδοσχολικός τύπος επιμόρφωσης: σύγκλιση και εφαρμογή των αρχών της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης» στο Κ. Χάρης κ.ά. (επιμ.): Πρακτικά του Θ' Διεθνούς Παιδαγωγικού Συνεδρίου Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση: διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική, Αθήνα, εκδ. Ατραπός, σ. 523-529.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2001) Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: ζητήματα οργάνωσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων, Αθήνα, εκδ. τυπωθήτω – Δαρδανός, σελίδες 118.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003, 2010) Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, Θεσσαλονίκη, εκδ. Κυριακίδης, σελίδες 220.
  • Παπαναούμ, Ζ. – Χατζηπαναγιώτου, Π. (επιμέλεια) (2003): Πρακτικά Ημερίδας Η Διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας: τάσεις και πρακτικές, Θεσσαλονίκη, εκδ. Κυριακίδης, σελίδες  164.
  • Petridou, E. – Chatzipanagiotou, P. (2004) “The planning process in managing organisations of Continuing Education: the case of Greek vocational training institutions”, International Journal of Educational Management, vol. 18, no 4, p. 215-223. 
  • Chatzipanagiotou, P. (2005) “The quality in Education in Greece”, στο N. Terzis (ed.), Πρακτικά του Συνεδρίου Quality in Education in the Balkans, Θεσσαλονίκη, εκδ. Κυριακίδης, σ. 61-72.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2005) «Το σχολείο ως εκπαιδευτικός οργανισμός» στο Α. Καψάλης (επιμ.): Οργάνωση και Διοίκηση Σχολικών Μονάδων, Θεσσαλονίκη, εκδ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας, σ. 31-73.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2006) «Δίκτυα έρευνας και συνεργασίας: ο ρόλος τους στην ευρωπαϊκή και ελληνική εκπαιδευτική πολιτική» στο Σ. Δημητριάδης & Α. Κεσίδου (επιμ.): Πρακτικά Ημερίδας Ζητήματα Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων: πραγματικότητα-έρευνα-εφαρμογές, Θεσσαλονίκη, εκδ. Γερμανός, σ. 10-15
  • Chatzipanagiotou, P. (2006) “The Greek project school centered staff development an application of lifelong learning principles to teacher professional development”, στο N. Terzis (ed.), Πρακτικά του Συνεδρίου lifelong learning in the Balkans, Θεσσαλονίκη, εκδ. Κυριακίδης, σ. 529-533.
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2008) «O ρόλος της κουλτούρας στην αποτελεσματικότητα του σχολικού οργανισμού» στο Οδηγός Επιμόρφωσης: Διαπολιτισμική εκπαίδευση και επιμόρφωση Θεσσαλονίκη, Λιθογραφία, σ. 213-230
  • Ταλαμπίρης, Κ. – Π. Χατζηπαναγιώτου (2010) «Ο ρόλος του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικής συμπεριφοράς», Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης, Αθήνα
  • Θεοφάνους, Ά. - Π. Χατζηπαναγιώτου (2010) «Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: η συμβολή του διευθυντή πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας», Πρακτικά 7ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΕ με θέμα Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, Ρέθυμνο.
  • Chatzipanagiotou, P. – A. Savva (2011) “The application of EFQM model in pre-school education: a new way to internally certify quality and improvement”, Proceedings of ICSEI (International Congress for  School Effectiveness and Improvement), Limassol
  • Soula, N. – P. Chatzipanagiotou (2011) “Successful adoption of innovations: the teachers’ role”  Proceedings of ICE (International Conference of Education), Samos
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. (2012) «Διαμόρφωση και διατήρηση θετικού σχολικού κλίματος μέσω της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών: ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας» στο Παπαδιαμαντάκη, Γ. – Δ. Καρακατσάνη (επιμ.) Ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Αναζητώντας το νέο σχολείο, Αθήνα: Επίκεντρο, σ. 201-210.
  • Chatzipanagiotou, P & C. Marmara (2013) "DIAPOLISNET: Planning a Network for Greek Schools with diverse student population", EDULEARN 2012.
  • Chatzipanagiotou, P. & Marmara, C. (2013) “Potential Teachers and Occupational Stress: an Empirical study on their Perceptions regarding the levels of their occupational stress and the related affective factors”. 5th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona
  • Χατζηπαναγιώτου, Π. & Μαρμαρά, Χ. (2014). Πρακτικές δικτύωσης σχολείων: τα δίκτυα μάθησης ως μηχανισμός για την ενθάρρυνση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών και διευθυντών. Στο Παπαναούμ, Ζ. & Μ. Λιακοπούλου, (επιμ.). Υποστηρίζοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Θεσσαλονίκη: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σσ. 151-160
  • Χατζηπαναγιώτου, Π (2015). Η διαχείριση της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Σοφία
  • Χατζηπαναγιώτου, Π (2016). Η επιτυχής δικτύωση εκπαιδευτικών ως μηχανισμός υποστήριξης της συνεχιζόμενης επαγγελματικής τους ανάπτυξης και της σχολικής βελτίωσης. Στο Μπαγάκης, Γ. (επιμ.) Μεθοδολογία, Πολιτικές, Πρακτικές Επιμόρφωσης και Επαγγελματικής Ανάπτυξης του Εκπαιδευτικού που βασίζονται στο σχολείο. Αθήνα: Ίων, σσ. 107-115