Dr. Chrystalla Papademetri-Kachrimani

School : School of Humanities, Social and Education Sciences
Department : Department of Education Sciences
Position : Assistant Professor, Early Childhood Education & Early Childhood Mathematics Education

Dr. Chrystalla Papademetri-Kachrimani Mailing Address
Nicosia
Cyprus

22713026 22713026

Email: C.Papademetri@euc.ac.cy C.Papademetri@euc.ac.cy

Profile

Η κα Χρυστάλλα Παπαδημήτρη-Καχριμάνη είναι Λέκτορας της Πρώτης Αγωγής και Εκπαίδευσης και της Διδακτικής των Μαθηματικών στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη χρήση της Έρευνας Δράσης για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών και για την ανάπτυξη επιστημονικά εγκυροποιημένου διδακτικού υλικού. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει ερευνητικά στους τρόπους με τους οποίους η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών-νηπιαγωγών αλλά και η διαδικασία ανάπτυξης αναλυτικών προγραμμάτων μπορούν να βασίζονται σε διαδικασίες που να ενισχύουν την ερευνητική ταυτότητα των εκπαιδευτικών και να περιλαμβάνουν διαδικασίες συλλογής και ανάλυσης δεδομένων από πραγματικά περιβάλλοντα τάξης. Η κα Χρυστάλλα Παπαδημήτρη-Καχριμάνη έχει μακρόχρονη ερευνητική και διδακτική πείρα στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών-νηπιαγωγών τόσο σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών όσο και μέσα από την διοργάνωση πρωτοποριακών για τα Κυπριακά δεδομένα προγραμμάτων επιμόρφωσης εν ενεργεία εκπαιδευτικών με βάση σύγχρονες προσεγγίσεις τόσο σε σχέση με μεθόδους επιμόρφωσης όσο και σε σχέση με τα αντικείμενο της διδακτικής των μαθηματικών.  Από το 1998 εργάζεται σε προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών σε προπτυχιακό επίπεδο ενώ από το 2005 συμβάλλει ενεργά στην διοργάνωση προγραμμάτων επιμόρφωσης για εν ενεργεία νηπιαγωγούς. Είναι μία εκ των δύο συγγραφέων και συνέβαλε στην επιστημονική επιμέλεια και στο συντονισμό των εργασιών για τη συγγραφή των ΝΑΠ για το νηπιαγωγείο. Είχε επίσης, την επιστημονική ευθύνη για τη συγγραφή του ΝΑΠ για τα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο και στην οργάνωση αντίστοιχων επιμορφωτικών προγραμμάτων που έγιναν σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου τόσο σε επιθεωρητές όσο και σε νηπιαγωγούς. Από το 2010 είναι πρόεδρος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Πρώτης Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΟΜΕΡ)-Επιτροπή Κύπρου.

Degrees

Ph.D., Mathematics Education, Mathematics, Science and Technology Department, Institute of Education, University of London, UK
Ma, Mathematics Education, Department of Mathematics Education, Institute of Education, University of London, UK
BA, Early Childhood Education, Department of Education, University of Cyprus, Cyprus

Research Programs

  • Mathematics Education
  • Teacher Training (pre-service/in-service)
  • Epistemological Awareness and Conceptual Understanding in Early Childhood Education
  • Young Children’s understandings of shapes
  • Action Research

Publications

Articles in Journals (Peer Reviewed)

  • Papademetri-Kachrimani, C. (2012). Revisiting van Hiele. For the Learning of Mathematics 32(3), p. 2-7.

Conferences

  • Louca, L. T., & Papademetri-Kachrimani, C. (2012). Asking for too much too early? Promoting mechanistic reasoning in early childhood science and mathematics education. Paper accepted at the International Conference of the Learning Sciences (ICLS).
  • Kalaidji, M., Louca, T. L., Papademetri-Kachrimani, C., Constantinou, P. C. (2012). Developing models in Science and Mathematics with pre-school children: The cases of electric circuits, the parts of plants, the circle and the negative numbers. [In Greek, Οικοδομώντας μοντέλα ως αναπαραστάσεις στις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά με μικρά παιδιά: Το ηλεκτρικό κύκλωμα, τα μέρη του φυτού, ο κύκλος, και οι αρνητικοί αριθμοί]. Paper presented at the 7th Greek conference for Science Education in Pre-school Education.
  • Louca, T. L., Papademetri-Kachrimani, C. (2012). Promoting mechanistic reasoning in early childhood science and mathematics education. [In Greek, Η ανάπτυξη δεξιοτήτων Μηχανιστικού Συλλογισμού μέσα από τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά στην Πρωτοσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση]. Paper presented at the 7th Greek conference for Science Education in Pre-school Education.
  • Papademetri-Kachrimani, C., & Louca, L. T. (2012). Mapping Modelling-based Learning in Early Childhood Education. Paper presented at the Constructionism Conference.
  • Siakalli, M. & Papademetri-Kachrimani, C., (2012). Mapping Problem Solving in Early Childhood Education. Paper presented at the Constructionism Conference.
  • Papademetri-Kachrimani, C., (2012). Is this Constructionism? A case of young children, mathematics and powerful ideas. Paper presented at the Constructionism Conference.
  • Papademetri, C. (2011). Designing, Implementing and Scientifically Justifying Mathematical Activties fro Early Childhood Education through Action Research. Paper presented at the OMEP European Conference.
  • Papademetri-Kachrimani, C. (2010). Constructionism applied in early childhood mathematics education: Young children constructing shapes and meaning with sticks. Paper presented at the Constructionism Conference.
  • Efstathiadou, M & Papademetri-Kachrimani, C. (2010). Student teachers learning and developing mathematical activities for the early years: The use of quided reflection on videotaped activities as part of a teacher training course. Paper presented at the 26th OMEP World Congress and Conference.
  • Socratous, M. Santis, M. & Papademetri-Kachrimani, C. (2009). Young children’s representations of triangles through verbal and non-verbal communication. Paper presented at the 19th EECERA Conference
  • Papademetri-Kachrimani, C. & Efstathiadou, M. (2009). Student teachers learning and developing mathematical activities for the early years: The use of guided reflection on videotaped activities as part of a a teacher training course. Paper presented at the 19th EECERA Conference.
  • Papademetri, C. (2009). Investigating Young Children’s Structural Knowledge about Squares through Description, Construction and Reflection. Paper presented at the33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education.
  • Papademetri-Kachrimani, C. & Siakalli, M. (2009). Developing Mathematical Activities for Young Children, Professional Development and Action Research. Paper presented at the OMEP European Regional Meeting and Conference 2009
  • Papademetri, C. (2008). ‘Really, what do children see when the see a square? Young children describing, constructing and reflecting on squares’.  Paper presented at the 18th EECERA Conference
  • Papademetri, C. (2005). ‘A Square is a Square because it looks like a Window!’ What Structural Knowledge is hidden behind Visual Recognition?’ Paper presented at the 15th EECERA Conference.
  • Papademetri, C. (2005). ‘Knowing what’ and ‘Knowing how’! Young children constructing and communicating structural knowledge about shapes.’ Paper presented at the11th Biennial Conference, Earli
  • Papademetri, C. (2002). ‘Tracing children’s understandings of shapes’. Paper presented at the 12th EECERA Conference.
 
This website is using cookies. More info. Agree More Info